ICT in relatie tot de maatschappij en het werken aan de toekomst
De in hoog tempo gedigitaliseerde samenleving brengt voor het onderwijs niet alleen de noodzaak met zich mee om kinderen hierop voor te bereiden, maar de school kan hierin ook een actief stimulerende en sturende rol spelen.Op De Bem streven we naar het bevorderen van het gebruik van ICT als integraal onderdeel van het leerproces.
ICT in relatie tot competentie"Ik kan het" en "ik kan het zelf" (autonomie): Zo kunnen wij door inzet van ICT de mogelijkheden voor de leerling vergroten.
ICT in relatie tot Dalton- onderwijsEducatieve software wordt als leermiddel ingezet binnen het Daltononderwijs.Multimedia spelen een belangrijke rol binnen een rijk gedifferentieerd onderwijsaanbod, dat rekening houdt met de eigen leerweg, het tempo en de mogelijkheden van iedere leerling.
ICT in relatie tot leerlingvolgsysteemOnderwijs op maat is een doel en om maatwerk te kunnen leveren is het belangrijk verschillende observatiemethoden te realiseren, vorderingen te waarderen en te registreren.ICT speelt een belangrijke rol om deze administratieve handelingen te vergemakkelijken.