• Home
  • Algemeen Algemeen
    • Aanmelden nieuwe leerling
    • De Bem, een school waar elk kind telt
    • Het team van de Bem
    • Het gebouw van De Bem
    • Schoollied
    • Privacy
    • Schooltijden
    • Nieuwsbrieven
    • Stages
  • Onderwijs Onderwijs
    • Onze visie en missie
    • Schoolgids
    • Daltononderwijs
    • Informatiefilm: De Bem in 1 minuut
    • Vroeg vreemdetalenonderijs (English - Deutsch)
    • ICT
    • Bem Academie
    • Muziek
    • Schaken
    • Culturele vorming
    • De vreedzame school
    • Pittig en Pienter
  • Naschoolse activiteiten Naschoolse activiteiten
    • Algemene info Find-out
    • Judo bij onze officiële Bem Judo-vereniging
    • Schaken op de Bem
    • Mad Science
    • Creativiteit
    • Musical Theater - Musiater
    • Hip-Hop & Streetdance
    • Typecursus Online
    • Typecursus Klassikaal
    • Bemband
    • Piano op de Bem
    • Viool
    • Sporten met Sjors
    • Duits (docent gezocht)
  • Ouders Ouders
    • Ouders vertellen
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderraad
    • Brochure "Op ouders kun je rekenen"
  • Contact
  • Inloggen

Het team van de Bem

Lineke Dusseljee

Directeur

'Love of learning'
"Een school mogen starten en opbouwen vanuit het 'niets'. Vrij over deze nieuwe school nadenken, los van bestaande structuren. Wat hebben kinderen nodig? Hoe willen zij in deze tijd leren? Op De Bem bieden we kinderen een omgeving waar zij hun vaardigheden kunnen ontwikkelen om zelfstandig te functioneren, in relatie tot de wereld om hen heen. Een concept waarbij kinderen verantwoordelijkheid dragen voor hun eigen leerproces. Niet het gevoel dat je moet leren, maar de moed hebben om te willen leren: the Love of Learning. Dit bracht ons bij het daltonconcept."

'Genieten'

"Kinderen ontwikkelen zich op veel manieren, ieder met zijn of haar eigen kwaliteiten. Ik ervaar op De Bem dat kinderen mogen genieten van een positief veilig klimaat, waarin ze de wereld mogen ontdekken, kennis tot zich nemen, zich mogen verwonderen, waardering en respect hebben, maar ook verantwoordelijk leren zijn. Soms heeft die ontwikkeling wat meer of speciale hulp, ondersteuning en begeleiding nodig. Het is voor mij een geweldige uitdaging om hier samen met kinderen, ouders en enthousiaste, gedreven collega's in ons team, vorm en inhoud aan te geven. Zoals de kinderen hier elke dag genieten, zo geniet ik ook van het werken op De Bem."

Dian te Wit

IB'er

Wietske Rademaker

Unitleider Onderbouw

We kunnen niet van alle kinderen dezelfde sterren maken, maar we kunnen ze wel allemaal laten schitteren'

"Ik vind het prachtig om te zien hoe nieuwsgierig en leergierig kinderen zijn. Het is voor mij dan ook belangrijk veel interactie te hebben met de kinderen en ze te prikkelen door een betekenisvolle en zo uitdagend mogelijke leeromgeving te creëren. Ieder kind mag het gevoel hebben er bij te horen en welkom te zijn zoals hij/zij is. In mijn klas is iedereen anders, maar toch hetzelfde!"

'Diversiteit' 

"Wat heeft deze leerling nodig om te leren lezen, schrijven, een werkstuk te maken, sociaal vaardiger te worden…'Omdat er op de wereld niet twee mensen hetzelfde zijn en ieder zich op een eigen manier en in eigen tempo ontwikkelt, spreken de daltonprincipes op De Bem mij erg aan en stel ik mijzelf elke keer de vraag: 'Wat heeft deze leerling nodig om…'Ondanks verschillen op diverse gebieden, kunnen kinderen elkaar helpen om zich verder te ontwikkelen. De voorwaarde hiervoor is dat er een veilig, vertrouwd en prettig klimaat in de klas en op school is. Samen met alle enthousiaste en betrokken collega's op De Bem wil ik graag een veilige omgeving creëren, waarin alle kinderen, ouders en andere betrokkenen zich prettig voelen, ondanks de verschillen onderling." 

Inge Westerdijk

Unitleider Middenbouw

Boukje Luttikhold

Intern Begeleider

'Vernieuwing'"

De uitdaging prikkelde. Dalton, drietalig onderwijs, muziek, schaken, een startende school in een nieuw gebouw. Hoe vaak in je carrière als leerkracht krijg je de kans om je in te zetten voor een school in opbouw? De kennis van pedagogiek en lesgeven is met mijn verhuizing gewoon meegekomen. Nieuwe elementen als evalueren, reflecteren en het voeren van coaching gesprekken zijn voor mij interessant en concreet."

'Kinderen krijgen gelijke kansen als ze ongelijk onderwijs kunnen genieten'"

Op basisschool De Bem vinden wij het van belang om te kijken naar wat een kind nodig heeft om optimaal te kunnen ontwikkelen. Om dit zo goed mogelijk in kaart te kunnen brengen, analyseer ik het leerproces en ga ik met kinderen in gesprek. Door de kinderen bij dit proces te betrekken, leren de kinderen een eigen leerstijl ontwikkelen en maak ik de kinderen medeverantwoordelijk voor hun eigen leerproces. Zo vind ik het belangrijk om een band met kinderen op te bouwen en vanuit deze band samen te bouwen aan de toekomst."

Glenn Vieberink

Unitleider Bovenbouw + leerkracht 7a

Nino Geerdink

Leerkracht 1-2A

'Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan'.

Is een spreuk die ik vaak tegen leerlingen vertel. Ik moedig leerlingen aan om nieuwe dingen te proberen, ook al weten zij niet zeker of het gaat lukken. Dat is de kracht van onderwijs op basisschool De Bem. Het creëren van een veilige leeromgeving waarin leerlingen worden uitgedaagd om talenten te ontwikkelen.

Ik en wij…"

Ons daltononderwijs leert de kinderen zichzelf te ontwikkelen, maar leert de kinderen ook om samen te werken, elkaar te helpen. Het is niet ieder voor zich, maar je doet het als groep samen. Tegelijkertijd is er ook genoeg ruimte om jezelf te ontwikkelen, jouw mogelijkheden te ontdekken, je grenzen te leren kennen en dat is in deze maatschappij heel belangrijk. Zo leren ze al jong op een zelfstandige manier te werken, zonder het belang van de groep uit het oog te verliezen, je hebt anderen nodig. Samen maken we 'de Bem' , dus met het team, de leerlingen en de ouders."

Karin Egging

Leerkracht 1-2B

Wendy van der Beek

Leerkracht groep 1-2B & 3-4

“Als iets niet lukt heb je niet gefaald maar geleerd!”

Vallen, opstaan en weer doorgaan. Wil het niet lukken? Moet je door kuilen, door het stof en glijden er tranen over je wangen? Heb je het gevoel op te willen geven? Vraag hulp, ga door en blijf proberen! Wat zal je trots zijn wanneer het na doorzetten toch lukt! Op de Bem stimuleren wij kinderen het beste uit zichzelf zelf te halen. Ieders talenten ontwikkelen. We leren kinderen dat doorzetten wordt beloond. Stapje voor stapje kom je verder. Soms een stapje terug. Maar van proberen kun je leren en fouten maken mag. Nee. Fouten maken moet.

Kijk op het spelende kind"

Spelen is de meest belangrijke activiteit van jonge kinderen. Spelende kinderen zijn voortdurend in ontwikkeling. Op De Bem vind ik deze visie dagelijks terug. Het daltononderwijs biedt regels in balans met een stukje vrijheid. Ook de motivatie, verbeeldingskracht, afwisseling van handelingen en plezier vind ik heel belangrijk. Kinderen spelen omdat ze dat leuk vinden.Kinderen die spelen zijn ontspannen, nieuwsgierig, betrokken, geconcentreerd en inventief. Ze voelen zich competent.. Een goed zicht op dit spel is belangrijk om kinderen goed te begrijpen, hun eigenheid te bewaren en hen zo te begeleiden in hun ontwikkeling."

Miriam van Rennes

Leerkracht 1-2C

Els Trouerbach

Leerkracht 1-2C

'Leren.....is proberen;

"Wat is het mooi om kinderen in je klas te zien groeien en opbloeien.Vanuit een veilige omgeving betekenisvol onderwijs aanbieden, waarin elk kind zichzelf kan zijn en zijn eigen talenten kan ontdekken. Want het mooiste wat je kunt worden is jezelf.

"Ik ben IK

jij bent JIJ 

samen zijn we WIJ"

"Ik vind het belangrijk dat de kinderen in mijn klas zichzelf kunnen en durven zijn. Iedereen is anders, maar samen zijn we een klas en horen we bij elkaar. Ik wil graag een veilige en uitdagende omgeving creëren waarin kinderen kunnen leren en hun eigen talenten kunnen ontdekken. Ik deel graag mijn passie voor muziek met mijn leerlingen en ben regelmatig met een gitaar in de klas te vinden. Ik hoop dat de leerlingen op De Bem op zoek kunnen gaan naar hun eigen passie en talent en dit met de andere leerlingen willen delen."

Nienke Enzerink

Leerkracht groep 1-2D

Angeline Bos

Leerkracht 1-2E

'Samen met het kind op zoek gaan naar zijn mogelijkheden om zijn leren naar een hoger plan te tillen, dat is waar ik graag mijn steentje aan bij wil dragen' 

Mijn klas moet een plek zijn waar de kinderen zich op hun gemak voelen, veilig voelen, zichzelf mogen zijn én zichzelf mogen worden. Alleen dan pas kan het kind groeien en leren. Ik vind het heerlijk om te experimenteren met werkvormen en om nieuwe lesmaterialen te ontwikkelen. Hier steek ik veel tijd en energie in, omdat ik zie dat het wat oplevert bij de kinderen. Het enthousiasme, de blijdschap, het genot van 'spelend' leren.

'Je kunt een leerling vandaag iets leren, maar als je zijn nieuwsgierigheid kunt prikkelen, zal hij zijn hele leven blijven leren!'

"Deze spreuk vat voor mij samen waar we gezamenlijk op de Bem aan werken! Ieder kind leert op zijn eigen manier en in eigen tempo. Het benutten van talenten, interesses en mogelijkheden zal kinderen laten groeien en stralen. Ik voel me bevoorrecht om samen met de kinderen op zoek te gaan naar hun talenten en  leerstijl en hen te motiveren en begeleiden in hun leerproces."

Eefje Hovens

Leerkracht 1-2E

Linda Hendriks

Leerkracht 1-2F

Ik hoor en ik vergeet, Ik zie en ik onthoud, Ik doe en ik begrijp.

"Door leerlingen te kunnen laten ervaren, in te spelen op de nieuwsgierigheid en te zien waar de kwaliteiten van de kinderen liggen, kan ieder kind zich ontwikkelen op zijn of haar eigen manier. De Bem biedt de leerlingen een rijke leeromgeving, waarin de kinderen zelfontdekkend mogen leren en zichzelf mogen zijn. Een mooie basis voor de verdere toekomst van het kind. Wat bijzonder om deel uit te mogen maken van de ontwikkeling van deze kinderen."

‘Alles wat je aandacht geeft, groeit’

Het Daltononderwijs op De Bem zorgt ervoor dat kinderen zich op hun eigen manier en niveau kunnen ontwikkelen. Het creëren van rijke, betekenisvolle leersituaties, zorgt ervoor dat de nieuwsgierigheid van kinderen geprikkeld wordt. Ik vind het belangrijk om binnen de groep een veilig leef- en leerklimaat te realiseren waarbinnen de kinderen zichzelf kunnen en durven zijn. Als leerkracht zie ik het als mijn taak om zowel aandacht te hebben voor het kind als individu, als voor de hele groep gezamenlijk. Op deze manier zal het leerproces gestimuleerd worden en kunnen kinderen hun talenten ontdekken en benutten.

Manon Lendering

Leerkracht 1-2G

Marije Snijder

Leerkracht 3a

"Als je het wil leren, dan moet je het doen"

Vanuit een veilige leeromgeving en een goede relatie probeer ik het beste uit de kinderen naar boven te halen. Daarbij staat plezier in het leren voorop. Door middel van veel verschillende werkvormen en bewegend leren, zijn de kinderen actief betrokken en doen ze spelenderwijs veel kennis op. Als leerkracht zie ik het als mijn taak om kinderen handvatten te bieden, waarmee ze de uitdaging bij het leren van iets nieuws aangaan en niet opgeven. Daarbij zullen ze hun talenten en kwaliteiten ontdekken en benutten. 

'Samen'

Ik heb geen seconde geaarzeld en greep mijn kans. De hippe en moderne uitstraling van De Bem is iets waarbinnen ik me thuis voel. Dit gecombineerd met de stimulerende visie van het daltononderwijs is waar ik achter sta. Prachtig om te zien en te ervaren hoe elk teamlid hierbinnen zijn weg vindt en dit plezier naar buiten toe uitstraalt. De uniformiteit op De Bem is belangrijk zodat we verbondenheid meegeven aan alle groepen. Samen willen we dit doen en willen we leren van elkaar.

Bibi Krosse

Leerkracht 3b

Lisa Wigarda

Leerkracht 3b

Geluksvogel

"Geluk vinden in kleine dingen. Zoals luidkeels leuke liedjes zingen. Dansen op straat, een blik, een lach, een woord. Dat is hoe gelukkig zijn hoort. -lief leven"Wat een geluksvogel ben ik om iedere dag met prachtige, verschillende kinderen te mogen werken. Kinderen die ieder op hun eigen manier stralen."

'Partnerschap'

Op De Bem ervaar ik dat school en thuis geen gescheiden werelden zijn.Samen kunnen we namelijk zorgen voor een veilige en stimulerende omgevingvoor alle kinderen. We hebben de ouders nodig als partners in opvoeden, als klankbord, in de MR en de ouderraad en als vrijwilliger bij tal van activiteiten.Ik vind het super om samen met de kinderen,  de ouders en collega's een  school neer te zetten waar het fijn voelt om er te zijn voor iedereen! We willen elkaar ont-moeten.

Monique Boerboom

Leerkracht 3/4

Leonie Blaauw

Leerkracht 4a

Verantwoordelijkheid dragen

"Als kinderen plezier hebben en zich veilig voelen kunnen en willen ze leren.Ieder kind is anders, dus voor ieder kind is iets anders boeiend.Op De Bem wordt elke keer gezocht hoe het onderwijs boeiend kan worden gemaakt voor elk individu. Onderwijs op maat met eigen inbreng van het kind.Het kind draagt verantwoordelijkheid voor zijn/haar eigen leerproces.Wat wil ik leren? Wat zijn mijn valkuilen en waar wil ik sterker in worden?Waar liggen mijn talenten? Je kunt en mag jezelf zijn. Op zoek naar je ware ik! Als leerkracht gaan we de gesprekken aan met het kind om ervoor te zorgen dat hij/zij zich optimaal kan ontwikkelen.Ik ben trots dat ik leerkracht mag zijn op De Bem en deel uit mag maken van dit leerproces!"

'Een levenswijze'

"Een splinternieuwe school helpen opbouwen en daar deel van uit maken bood mij zelf ook een mooie kans om te groeien. Ik leer en observeer meer dan ooit tevoren. Geweldig hoe we het maatjeswerk vorm hebben gegeven door middel van de maatjespaal. Elke week ontstaan er zo nieuwe tweetallen en het is mooi om te zien hoe kinderen verschillen en toch samen taken vervullen. Met passie en gedrevenheid. Als team halen wij het beste uit onszelf en helpen de kinderen het beste uit zichzelf halen. Dat geeft kracht! De Bem is mijn en zeker ook onze levenswijze."

Femke Jansen

Leerkracht 4a

Anne-Marie van de Pol

Leerkracht 4b

Dalton

Dalton: "Een onderwijsstroming die terugkomt in mijn visie op onderwijs. Dagelijks verheug ik mij erop om meegenomen te worden in het avontuur van de altijd onderzoekende daltonschool. Vrijheid om te kiezen, vrijheid om op je eigen manier te leren en te werken. Maar deze vrijheid is niet grenzeloos.  Je mag niet doen en laten wat je wilt. Daarom noemen ze dit binnen

Dalton: 'Vrijheid in gebondenheid'. Zelfstandigheid is erg belangrijk voor kinderen. Daarom leren jonge kinderen plannen met een planbord. Dit wordt in de hogere groepen omgezet in een Bemplanner. Kinderen leren zelfstandig worden in een tempo dat bij ze past! Zo dragen ze steeds meer verantwoordelijkheid voor hun werk.

'JIJ'

"Op de Bem hebben kinderen niet zomaar een naam op de klassenlijst. Het zijn "onze" kinderen die stuk voor stuk een plaatsje hebben gekregen in ons hart. Elk met een eigen verhaal. Elk met een eigen weg. Elk met een eigen en unieke persoonlijkheid. Maar samen, samen zijn we een jaar lang WIJ. En dat wij dat als leerkrachten mogen bewerkstelligen, is toch geweldig?! Op de Bem hopen we dat leerlingen allemaal op hun eigen pad huppelen, dat ze lachend naar school gaan en zingend naar huis. Dat ze zichzelf durven zijn, maar ook dat ze genieten van het samen zijn. Jij, mag jij zijn, zodat wij, wij kunnen zijn. Ieder kind mag de beste versie van zichzelf zijn met zijn/haar eigen kwaliteiten en interesses."

Marlieke Chambone-Noord

Leerkracht 4b

Lea Jungen

Leerkracht 5a

'Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand worden ingehaald'

"Ieder kind is anders. De Bem staat voor het bieden van een passende omgeving voor de ontwikkeling van elk uniek kind. Met behulp van de Daltonprincipes hebben de kinderen geleerd wie ze zijn, wat ze kunnen en wat ze nodig hebben. Op de Bem zie ik dagelijks hoe kinderen eigenaarschap ontwikkelen. Het gaat om de ontwikkeling van een kind als individu, elk met zijn eigen kwaliteiten en mogelijkheden.  In groep acht staat de voorbereiding op het voortgezet onderwijs centraal. Op weg naar een nieuwe fase als "jong volwassene."  Met een koffer vol kennis en vaardigheden op weg naar jouw eigen toekomst."

Liefde voor...

"Werken in het basisonderwijs is werken aan de toekomst. Werken met leerlingen die nu en later hun eigen passende rol vervullen binnen onze multiculturele, diverse en snel veranderende maatschappij. Ik zie het als een uitdaging de leerlingen voor te bereiden op hun toekomst. Naast het overdragen van kennis, hoe verschillen een klas een mooie leefgemeenschap maken. Eerlijk is niet dat iedereen hetzelfde krijgt; eerlijk is dat iedereen krijgt wat hij of zij nodig heeft. Ik ervaar de Bem als een warme en betrokken school waar leerlingen op geheel eigen wijze kunnen ontdekken, leren en zich kunnen verwonderen. De Bem durft hierin onderscheidende en bijzondere keuzes te maken. Dit alles maakt de Bem een warme plek waar met liefde 'gevlochten' wordt aan de ontwikkeling van mensen!"

Floortje Metsers

Leerkracht 5a

Jesse Hendriks

Leerkracht 5b

“Doen is de beste manier van denken…..” 

"Deze zin past helemaal in hoe ik mijzelf als leerkracht zie. Het durven fouten te maken en hiervan te leren. Het lijkt heel makkelijk, maar durf maar eens fouten te maken. Door veel met de kinderen te praten, probeer ik ze het vertrouwen te geven die ze nodig hebben om te groeien. Niet alleen op het gebied van leren, maar ook in wie ze zijn. Je bent goed zoals je bent."

Love of learning; deze visie van basisschool de Bem is helemaal op mij van toepassing

'Mijns inziens is het belangrijk om kinderen, gedurende hun schoolloopbaan, te leren hoe ze moeten leren en ze te laten ervaren dat leren leuk is. Deze visie waarin ik als leerkracht blijf werken aan het Daltononderwijs (met een focus op vrijheid, zelfstandigheid en samenwerking) is naar mijn ervaring van belang voor een goede ontplooiing van een kind. Tijdens mijn werk geniet ik het meest van de onbevangenheid, eerlijkheid en openheid van een kind.

Kirsten Ratering

Leerkracht 6a

Saskia van den Bos

Leerkracht 6a

'Talent' 

"Ieder kind is uniek met eigen wensen en talenten. Het is mijn passie om kinderen hun talenten te laten ontdekken en ze te inspireren om er gebruik van te maken. Het gevoel dat je iets kunt, maakt kinderen trots, geeft ze zelfvertrouwen. Om volledig tot bloei te komen is een veilige en inspirerende leeromgeving van wezenlijk belang. En daarom ben ik blij om op De Bem te werken. Een prachtige en sfeervolle school met een betrokken team."

"Geef een kind een vis en hij heeft eten voor één dag. Leer een kind vissen en hij heeft eten voor heel zijn leven."

Zo zie ik ons onderwijs. Na jarenlang invalwerk te hebben gedaan, heb ik de school gevonden die volledig past binnen mijn visie van goed onderwijs. Zelfstandigheid om onafhankelijk te kunnen zijn. Samenwerking om van elkaar te durven leren en te genieten van verschillen. Verantwoordelijkheid en vertrouwen om te ervaren dat je het kan (leren). Effectiviteit omdat je zelf keuzes mag maken in wat voor jou écht werkt. Reflectie omdat ontwikkeling nooit stopt.  Dit is wat ik alle kinderen gun en dat is wat wij op De Bem aan onze leerlingen meegeven. Een levenslange belangstelling voor zichzelf en de wereld om hen heen.

 

Michèle Bijl-Thuis

Leerkracht 6b

Veroni Heijltjes

Leerkracht 6c

'Wat is er mooier dan een bijdrage te mogen en te kunnen leveren aan de ontwikkeling van kinderen?'

"Ik geniet er ontzettend van om kinderen te zien groeien. Als leerkracht wil ik samen met elk kind hun talenten ontdekken en ontwikkelen, kinderen op eigen niveau begeleiden en zorgen dat kinderen het leuk vinden om te leren. De Bem is een vernieuwende basisschool, die de kwaliteiten en talenten van elk kind ziet en wil ontwikkelen. Ieder kind telt en daarom staat een veilig klassenklimaat voorop.  Het is ontzettend fijn om de passie en liefde voor het vak op de leerlingen over te brengen op een school waar ik mij thuis voel: De Bem!"

"21st century skills"In the old days the student went to school to get what the school had to offer him: now he goes to school to satisfy a definite need for self-development"

Helen Parkhurst - Education on the Dalton Plan, 1922

"Leerlingen die nu bij ons in groep 1/2 zitten gaan waarschijnlijk rond het jaar 2080 met pensioen. We kunnen ons nu al nauwelijks een voorstelling maken hoe de maatschappij er over 10 jaar uitziet, laat staan over 50 jaar. Wij zijn ons er dan ook van bewust dat dit om een moderne manier van onderwijs geven vraagt. Bij De Bem doen wij het anders, wij weten dat dalton education niet alleen onderwijs is, maar ook vorming: wij geven vanuit een eigen visie invulling aan het stimuleren van creativiteit, kritisch denken, probleemoplossend vermogen en samenwerking: dat zijn de 'skills' van de 21 eeuw. Ik ben blij dat ik hierin mijn aandeel kan leveren door me bezig te houden hoe we ict en multimedia een logische plek kunnen geven binnen ons onderwijs."

Koen Keuper

Leerkracht 7a

Jordi Immink

Leerkracht 7b

'In het woord leraar zit niet voor niets het woord: raar'

"Deze zin vind ik passen bij de gedachte van de Bem. Op de Bem mag elk kind, elke leerkracht en elk persoon anders zijn. Daarom spreekt de werkwijze van de school mij aan. Het daltononderwijs zorgt ervoor dat elk kind zich mag en kan ontwikkelen op alle gebieden die in onze maatschappij leven. Daarbij zijn de kernwaarden 'keuzevrijheid', 'samenwerken' en 'zelfstandigheid' heel belangrijk. Ik kan er van genieten als leerlingen opdrachten samen kunnen oplossen en ik als leerkracht de leerlingen in dat proces mag begeleiden. Deze school laat mij mijn passie uitvoeren en ik ben er trots op."

'Samen bouwen'

"Op De Bem geniet ik elke dag van de kinderen, ouders en leerkrachten die samen bouwen aan goed onderwijs. De betrokkenheid en goede sfeer op school geven mij een fijn gevoel. In de klas wordt iedereen gewaardeerd en leren we van en met elkaar. Ieder kind heeft zijn eigen talenten en krijgt de ruimte om deze te ontdekken en ontplooien. Ik ben er trots op dat ik op deze prachtige school mijn steentje mag bijdragen aan de ontwikkeling van ieder kind."

Britt Venderbosch

Leerkracht 8a

Ilse Aerts

Leerkracht 8b

"Leer kinderen HOE te denken en niet WAT te denken"

"Op de Bem staat eigenaarschap hoog in het vaandel. Wat wil ik leren?  Welke manier van leren past bij mij? Hier hoort een kritische houding bij. Kinderen leren HOE ze na kunnen denken over hun leerproces, HOE ze iets kunnen onderzoeken, HOE ze een antwoord kunnen vinden op hun vragen, vind ik een enorm leuk proces om te mogen begeleiden. Hierdoor zijn kinderen zelf gemotiveerd en leer ik ze niet wat ze moeten denken of doen. Ik zie mezelf als rolmodel in dit proces want ik ben er van overtuigd dat kinderen doen wat jij doet en niet wat je zegt dat ze moeten doen!"

`To awaken interest and kindle enthusiasm”`  

When children think We’ve played all lesson – I know they have learnt English too, as they had to use language to play that game, do that puzzle, or sing that song. Only they were not conscious of it. And it’s exactly why teaching young learners English at the Bem is such fun! Children at this age are so eager to learn. The challenge is to cherish this eagerness, to help children gain more confidence in their listening, reading, writing and speaking skills. And above all, to make sure they know that, although accuracy is important, it all starts with enthusiastic participation!

 

Miss Caroline van Brandenburg

Native English teacher

Juliëtte van Zanten

Specialist meer- en hoogbegaafden

Samen leren

"Leer kinderen hoe te leren.  Ontdek met ze wie ze zijn en waar ze van dromen. Geef ze handvatten het zelf te kunnen voor nu en later.Het is belangrijk samen met kinderen uit te vinden hoe ze nu eigenlijk het liefst leren en waar ze nieuwsgierig en verwonderd door raken.  Kan ik daar als leerkracht op aansluiten?Hoe mooi is het kinderen eigenaar te zien worden van hun eigen leerproces. Dat ze in dit proces keuzes durven leren maken en verantwoordelijkheid leren nemen. Hoe fijn is het dat er in dat proces ook ruimte is om fouten te mogen maken en successen te vieren. Het vraagt van mij als leerkracht het geven van vertrouwen, durven loslaten en nieuwsgierig zijn. Elke dag zin om samen te leren leren! Kortom: the love of learning."

Jacqueline Verheijen

Administratie

Annet Pleiter

Conciërge

David Peters

Conciërge

Vakspecialisten

 

Marvin De la Croes

Vakleerkracht Judo

Jan van den Berg Albert Jansen Gerard Roemaat Frank Schaapsmeerders & Wim Sloot

Vakleerkrachten Schaken


Uw kind aanmelden

Schoolgids

Schooltijden

Contact

Algemeen Aanmelden nieuwe leerling De Bem, een school waar elk kind telt Het team van de Bem Het gebouw van De Bem Schoollied Privacy Schooltijden Nieuwsbrieven Stages
Onderwijs Onze visie en missie Schoolgids Daltononderwijs Informatiefilm: De Bem in 1 minuut Vroeg vreemdetalenonderijs (English - Deutsch) ICT Bem Academie Muziek Schaken Culturele vorming De vreedzame school Pittig en Pienter
Naschoolse activiteiten Algemene info Find-out Judo bij onze officiële Bem Judo-vereniging Schaken op de Bem Mad Science Creativiteit Musical Theater - Musiater Hip-Hop & Streetdance Typecursus Online Typecursus Klassikaal Bemband Piano op de Bem Viool Sporten met Sjors Duits (docent gezocht)
Ouders Ouders vertellen Medezeggenschapsraad Ouderraad Brochure "Op ouders kun je rekenen"
Contact
Inloggen

Wij zijn onderdeel van LiemersNovum

  • Cookie settings

Powered by Social Schools